TOLONG SEBARKAN !! MULAI SEKARANG BERHENTILAH MEMBERSIHKAN DAKI ATAU KOTORAN PADA PUSAT ANDA, INI BAHAYA YANG AKAN DITIMBULKANNYA

Anda suka bersihkan daki / kekotoran di dalam pusat? Lebih baik HENTIKAN mulai sekarang !!

Pusat iaitu satu lubang tertutup yang ada di atas perut, ketika kita di dalam perut ibu (janin) fungsi pusat iaitu tempat masuknya zat makanan yang datang dari tubuh ibu, ketika bayi sudah keluar dari perut ibu (melahirkan) jadi doktor / bidan bahkan juga dukun sekalipun akan tidak lupa untuk memotong tali pusat yang menghubungkan sang bayi dengan plasenta ibunya kerana waktu itu sang bayi tak perlu lagi pengambilan zat makanan dari sang ibu namun waktu itu juga sang bayi mesti memasukkan makanan melalui mulutnya.

Ya, kerana pusat itu dulunya adalah bekas tempat memasukkan zat makanan pada badan kita, jadi pastinya pusat itu tembus ke dalam perut kita, serta ternyata pusat itu adalah kulit luar nipis yang berada pada badan kita.
Kerana di belakang pusat kita iaitu perut, maka pusat perlu pertahanan supaya kulitnya yang sangat tipis itu tak mampu bocor atau terkena serangan bakteria/virus yang berbahaya.
Tanpa kita ketahui, setiap hari ada sel mati yang mengandungi keratin gugur dari permukaan kulit serta minyak yang keluar, semua bercampur bersama najis, maka terhasilnya daki.


[BACA JUGA]: 
3 BAHAN SEMULAJADI INI AKAN MENYEBABKAN KUTU RAMBUT MATI SEKETIKA

Daki yang ada dalam pusat juga mempunyai daki yang berasal dari sistem yang sama, dan itu  adalah normal, maka dari itu jika kita mandi dan bersihkan daki/kekotoran di dalam pusat, maka daki itu tidak lama kemudian akan muncul kembali.
Bila anda sering lakukan pembersihan daki/kekotoran di dalam pusat, saya anjurkan untuk berhenti mulai sekarang, kerana daki tersebut benteng utama dari pusat.

Jika kita bersihkan daki/ kekotoran didalam pusat dan terjadi lecet pada kulit pusat itu maka bakteria/virus jahat yang sudah menanti diluar akan terus masuk kedalam perut kita, sudah tidak ada pertahanan kerana daki/kekotoran pusat itu sudah habis kita bersihkan.
Jadi akibat dari melecet itu maka lama-kelamaan akan jadi membesar serta membengkak, yang paling ditakuti ialah terjadinya kanser di sekeliling pusat. Tetapi ia perlu pemeriksaan perubatan terlebih dahulu.
Anda sudah HENTIKAN tabiat bersihkan daki atau kekotoran di dalam pusat?
Andai anda rasa info in berguna untuk orang lain, sila 'share'kan kepada rakan FACEBOOK, TWITTER dan GOOGLE+ anda.

No comments:

Post a Comment